خودتان شادی‌ساز شغل‌تان باشید!

سخن گفتن از شادی در محیط کار شاید غریب به‌نظر بیاید. محیط کار برای بسیاری از ما محیطی استرس‌زا است که از ورود به آن‌جا احساس خوبی نداریم؛ اما چه می‌شود کرد؟ برای گذران زندگی چاره‌ای هم نداریم! با این حال توجه به شادی در محیط کار بسیار مهم است. این‌که مدیریت سازمان محل کار ما و رئیس‌مان به شادی ما اهمیتی نمی‌دهند، دلیل نمی‌شود که خودمان شاد بودن را فراموش کنیم. ما ساعات زیادی از عمرمان را در محل کارمان می‌گذرانیم و مهم است آن‌جا چه احساسی داریم.

بیایید خودمان شادی‌ساز خودمان بشویم! این‌طوری:

  1. استرس و اتفاقات بد طبیعت هر شغلی هستند؛ اما همیشگی نیستند. پس ذهنیت‌ منفی و همیشه منتظر برای اتفاقات بد را کنار بگذارید. برخی بررسی‌ها نشان داده‌اند که بیش از ۹۰ درصد اتفاقات بدی که ما در مورد آن‌ها نگران هستیم، هیچ‌وقت رخ نمی‌دهند! در مورد آن درصد اتفاقات بد هم بهتر است هر وقت که پیش آمدند، استرس‌اش را بکشیم!
  2. کاری بکنید که دوست دارید! این البته بسیار سخت است؛ اما ارزش زحمت کشیدن برای یافتن چنین شغلی را دارد. ببینید از نظر شخصیتی برای چه کاری ساخته شده‌اید و سعی کنید به‌تدریج به همان کار مشغول شوید.


  3. پیشرفت شغلی شما به خودتان مربوط است نه محل کارتان. وقتی برای بهبود دانش و مهارت‌های‌تان کاری نکنید، زمانی که به‌دنبال کسب تجربیات جدیدی نباشید و زمانی که خودتان هم به فکر خودتان نیستید، انتظار داشتن از دیگران منطقی نیست. بنابراین هر روز قدمی به سوی پیشرفت بردارید تا احساس خوب‌تری داشته باشید.
  4. شیوه‌ی لباس پوشیدن در شادی مؤثر است! همان‌طور که برای مهمانی و جشن خوب لباس می‌پوشید، با رعایت اصول رسمی پوشش، خوب لباس بپوشید!
  5. هر روز حداکثر اندازه‌ی ممکن را کار کنید و کم‌تر وقت تلف کنید تا مجبور نباشید بعدا زیر فشار انباشت‌ کارهای عقب‌افتاده رنج بکشید!

برگرفته از خبرنامه راه‌کاو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.